Imperia

Vems fel är en våldtäkt

Kategori: Allmänt

Jag såg artikeln och läste titeln, jag såg den igen och igen men läste inte. Sedan blev den delad av en till vän och jag tänkte jag läser. Och det bara kokade över, det gjorde ont i magen och jag blev ledsen och besviken. IGEN!

Vad är det för fel? Ena stunden pratar vi om att vi är lika mycket värda, att det är dags för tjejer/kvinnor att ta för sig för att sedan ta ett steg bakåt. IGEN!

Vi fördömer hur andra delar av världen förtrycker sina tjejer/kvinnor för vi, här i västvärlden, har kommit så mycket längre. För vi minsann, vi förstår att tjejer/kvinnor och pojkar/män har lika värde. Har rätt till samma saker, till samma möjligheter. Kön ska inte spela någon roll. Vi klappar oss för bröstet och säger: Fan, vad vi är bra!

För att sedan ta ett steg tillbaka. IGEN! För att informera tjejer/kvinnor om att, för att slippa bli våldtagna så kan du ju undvika att dricka för mycket alkohol, klä dig inte för utmanande, visa inte för mycket bröst, gör det inte så jäkla lättingängligt för männen att våldta dig utan köp den här fantastiskt bra uppfinningen! Antivåldtäktsunderkläderna!

Låsbara underkläder för kvinnor anno 2013 är inte ett steg framåt utan ganska många århundraden bakåt mot typ ett kyskhetsbälte! Ett steg bakåt. IGEN!

Vilka är alla ni som tycker att detta är bra? Vilka är alla ni som anser att det är bättre att ta några steg bakåt istället för att jobba framåt?

De flesta våldtäkterna sker i hemmet, av en förövare man känner. "Vänta, älskling! Ska bara sätta på mig mina antivåldtäktsunderkläder, eftersom du har fått lära dig att du har all makt över mig och en rättighet till att våldta mig! Men vänta älskling, så ska jag hjälpa dig att inte våldta mig!"

Jag kanske ska bli inspirerad av att klä mig själv i heltäckande dräkt och för att vara helt på den säkra sidan ska jag också sätta på mig mina antivåldtäktsunderkläder.

Det skulle kännas så bra. Jag skulle känna mig så fri och säker. Inte kränkt. Inte mindre värd. Inte mindre respekterad. Utan jag skulle känna mig som en jämlike, en jämlike med mannen.

Eller nej, vet ni vad! Jag tror fan i mig att jag skulle känna mig ännu mer rädd, kränkt och ja, som att det enda jag är, är ett objekt som ska gå runt och vara rädd för mannen.

Och en sista sak! Fy, fan vad kränkande för alla dessa män som faktiskt anser att varje våldtäkt som sker mot en kvinna är en våldtäkt även mot dem!

Men håll då för fan inte längre käft!

Här nedan är länken till artikeln som gav inspirationen till detta inlägg!

http://www.politism.se/genusfolket/tank-om-valdtakter-skulle-bero-pa-valdtaktsman/#post-6678

Kommentarer


Kommentera inlägget här: