Imperia

Vart skickar man brottslingar

Kategori: Allmänt

När en invandrare gör ett brott, och jag antar då att med invandrare menas en sådan som ser så där utländsk ut. Kort och gott. Men vad jag förstår efter att ha läst på olika sidor i media och kommentars fält så ska de som begår ett brott och som är invandrare skickas hem! Punkt!

Min hjärna börjar snurra och en massa tankar kommer som resulterar i tre spontana funderingar.

Min första fundering blir då men vart skickar vi dem som är svenskar som begår ett brott? Eller är de mer berättigade att begå ett brott? Är det mer okej att de kostar oss pengar med sin fängelsevistelse?

Min andra fundering blir spontant hur länge är man invandrare? Och är det de med två utländska föräldrar, eller är det även de med bara en utländsk förälder samt gäller den tanken även de som kommer ifrån Danmark? Är man invandrare fast man är född här, fast föräldrarna kommer från ett annat land?

Min tredje fundering är hur gör vi med de som blivit svensk medborgare?

Brottet som begåtts borde väl vara lika hemskt oavsett ursprung av den som utfört det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: